پارکینگ‌ها محیط های پر رفت و آمدی هستند که برای پارک خودروها طراحی و ساخت می‌شوند. با توجه به تنش های زیادی که در آن وجود دارد احتمال بروز آسیب به سطح کف بسیار بالا است. پس ما باید از انواع پوشش های کف مانند کفپوش پارکینگی پلی یورتان استفاده کنیم تا یک سطح کف بسیار مقاوم، زیبا و با کیفیت را داشته باشیم. البته استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ نیز پیشنهاد می‌شود که بر اساس شرایط محیط قابل اجرا خواهد بود.

در این مقاله میخواهیم منحصرا در مورد پوشش های پلی یورتان که در سطوح بتنی کف پارکینگ قابل اجرا هستند اطلاعات کاربردی را ذکر کنیم. در نتیجه اگر به دنبال پروژه پوشش دهی کف پارکینگ ساختمان خود هستید اطلاعات این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

کفپوش پارکینگ پلی یورتان چیست؟

با توجه به آنکه کاربران مختلف میخواهند فضای پارکینگ خود را نوسازی کنند همواره به دنبال اطلاعات دقیق در مورد ساختار کفپوش پارکینگی پلی یورتان هستند. اینکه از چه موادی تشکیل شده است و چه نوع فرمولاسیونی دارد. اصولا مواد پلی یورتان از ترکیب ایزوسیانات و پلی ال به دست می‌آیند که در کنار برخی مواد کاتالیزور و افزودنی‌ها یک ساختار پلیمری کاملی را بدست می‌آورند. معمولا غلظت بالایی از این کفپوش‌ها که گرانروی یا ویسکوزیته بسیار بیشتری دارند به عنوان کفپوش انتخاب می‌شود.

البته مشتقات پلی یورتان‌ها در کاربری های گوناگون متنوع است. میتوان به عایق پلی یورتان رنگی، عایق فوم پلی یورتان اشاره کرد که ساختار متفاوتی دارند. ترکیبات شیمیایی آسیب زا و مضر برای محیط ندارند. به همین دلیل در محیط های بسته انتخاب خوبی برای کفپوش‌ها هستند. از آنجایی که کفپوش پارکینگی پلی یورتان یک خاصیت ارتجاعی خفیفی دارد. بنابراین نیروهای حاصل از وزن ماشین آلات را جذب و به لایه های سخت تر زیرین منتقل می‌کند. در نتیجه لایه پلی یورتان همیشه سالم باقی میماند.

کفپوش پارکینگ پلی یورتان چیست؟

10 ویژگی مهم کفپوش پارکینگی پلی یورتان

  1. کفپوش پارکینگی پلی یورتان به طور کامل از سطح کف و بستر زیرین محافظت میکند و میتواند طول عمر آن را نیز افزایش دهد.
  2. مقاومت خوبی در برابر آلاینده های محیط نظیر مواد شیمیایی، گرد و غبار، دوده و سایر عناصر آسیب زا دارند.
  3. نظافت و تمیز کردن کفپوش پارکینگی پلی یورتان بسیار آسان است و همیشه یک پارکینگ تمیز و پاک خواهید داشت.
  4. جذب صدای بالایی دارند. به طوری که رفت و آمد خودروها در پارکینگ های بسته ساختمان باعث ایجاد سروصدای ناهنجار نمی شود.
  5. در صورت بودن یک تهویه مطبوع بسیار سریعتر از سایر کفپوش‌ها خشک می‌شوند. از طرفی مراحل بازسازی آنها نیز در یک زمان اندک تکمیل می‌شود.
  6. در برابر حوادثی همچون حریق و آتش سوزی مقاوم هستند و دچار ذوب شدگی و ایجاد مواد مذاب پر حرارت خطرناک نمی‌شوند.
  7. کفپوش پارکینگی پلی یورتان ضد خش، ساییدگی و کاملا صاف و یکدست است.
  8. با آنکه این کفپوش‌ها یک سطح براق دارند به راحتی نور را منعکس میکنند. درنتیجه در محیط های بسته پارکینگ دید بسیار خوبی را خواهید داشت.
  9. نوسانات دمایی باعث تخریب ساختاری آنها نمی‌شود و در محیط های بسیار گرم و سرد ساختار خود را حفظ میکنند و ضد آب نیز هستند.
  10. در مقابل نور خورشید مقاوم هستند. بنابراین در تماس با اشعه های یو وی شاهد تغییر رنگ یا زرد شدگی این کفپوش‌ها نخواهید بود. این ویژگی‌ها در مورد کفپوش ورزشی پلی یورتان همچنین کفپوش دکوراتیو پلی یورتان نیز صدق می‌کند.

10 ویژگی مهم کفپوش پارکینگی پلی یورتان

برای اجرای کفپوش پارکینگ پلی یورتان از چند لایه استفاده می‌شود؟

از آنجایی که اعمال نیرو و فشار زیادی از جانب خودروها به سطح کف وارد می‌شود، در نتیجه حتما باید یک سیستم پوشش دهی لایه ای یا چند لایه برای تکمیل پروژه کفپوش پارکینگ در نظر گرفته شود. در واقع ما نمیتوانیم با یک لایه توقع دوام، پایداری و طول عمر بالا را داشته باشیم.

لذا تکنسین های اجرایی و عواملی که میخواهند یک سطح کفپوش با کیفیت و مقاومی را بوجود آورند سعی میکنند در فواصل زمانی منظم هر کدام از این لایه‌ها را اعمال کنند. در حال حاضر بهترین سیستم پیشنهادی که میتوان برای پارکینگ‌ها ذکر کرد اجرای سیلرها می‌باشد. اینکه شما به ترتیب از سیلر شروع کنید و سپس پوشش میانی و نهایی را اعمال کنید.

هر کدام از این لایه‌ها اگر حذف شوند در پایان شما نمیتوانید آن کیفیت ایده آلی که در نظر دارید را به دست آورید. از طرفی حذف لایه‌ها یا انجام ندادن زیرسازی به هر طریقی منجر خواهد شد که با کوچکترین اعمال نیرو شاهد خرد شدگی، ترک و بلند شدن لایه کفپوش شوید.

مراحل اجرای کفپوش پارکینگ پلی یورتان

برای اجرای صحیح کفپوش پارکینگی پلی یورتان همانطور که در بخش قبل ذکر شد به سه لایه احتیاج داریم. معمولا انجام فرایند زیرسازی شروع کار شما می‌باشد. از طرفی وجود خوردگی‌ها، ترک‌ها و تمام این نقایص روی سطح کف بتن باید اصلاح شوند. حذف گرد و غبار، مواد روغنی چسبیده جزء اساس کار محسوب می‌شود.

بعد از انجام این کارهای ابتدایی میتوانید یک لایه سیلر اجرا کنید که غالبا از نوع اپوکسی انتخاب می‌شوند. این سیلرها در همان ضخامت اندک مانع نفوذ لایه های بعدی به بافت داخلی بتن می‌شوند. حال اگر شما این سیلر را اجرا نکنید رنگ‌ها به داخل منافذ ریز نفوذ پیدا می‌کنند و همین باعث ایجاد یک سطح متخلخل و غیر یکنواخت می‌شود.

زمانی که لایه میانی روی سیلرها قرار می‌گیرند کاملا صاف و یکدست خواهند بود. چرا که هیچ گونه منافذ بازی وجود ندارد. با توجه به دمای محیط لازم است که یک مدت زمانی را منتظر باشید تا لایه‌ها خشک شوند و سپس پوشش جدید را آغاز کنید. اجرای یک لایه میانی کفپوش اپوکسی پارکینگ و در نهایت پوشش رویه پلی یورتان بهترین سیستم پیشنهادی است که میتوان برای پوشش دهی پارکینگ‌ها استفاده کرد. البته شما ممکن است سیستم های پیشنهادی دیگری را نیز با کفپوش های اپوکسی تکمیل کنید اما به جهت رفت و آمد بالای خودروهای سنگین این سیستم در نوع خود بهترین است.

مراحل اجرای کفپوش پارکینگ پلی یورتان

شرکت فارکوهلدینگ دارای تیم تخصصی برای اجرای انواع کفپوش پارکینگ

اگر به دنبال یک مجموعه تخصصی حرفه ای و با تجربه هستید که هم در زمینه ی فروش انواع کفپوش و هم نصب و اجرا فعالیت مناسبی داشته باشد شرکت فارکوهلدینگ می‌تواند از 0 تا 100 علاوه بر تهیه و تامین مواد اولیه کفپوش یک پروژه با کیفیتی را تحویل مشتریان دهد. مشتقات پلی یورتان در این شرکت بسیار متنوع است.

شما میتوانید انواع عایق پلی یورتان در نمونه های مختلف را نیز خرید کنید. محصولات این شرکت کامل هستند و می‌تواند انواع رنگ های صنعتی، کفپوش اپوکسی همچنین عایق های رطوبتی مختلف را نیز با قیمت مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار دهد. برای کسب مشاور کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط